Het beste bedrijf voor je meatballs: bedrijf dat zichzelf heeft uitgevonden

De Ballenkoning

 

Het verhaal van The Ball King is er een waar veel ondernemers zich in kunnen vinden. Veel bedrijven beginnen met een eenvoudig idee en bouwen daarop voort door hun producten aan nieuwe doelgroepen aan te bieden en nieuwe manieren te bedenken waarop klanten van het product kunnen genieten. In het geval van The Ball King keek oprichter Oscar Gómez op een dag naar zijn zoon die kickball speelde toen hij een ingeving kreeg: Wat als hij een bal kon maken die niet te zacht en niet te hard was? Zijn bedrijf zou The Ball King gaan heten en zijn product zou bekend worden als de "Plastic Football" – een naam die bijna 30 jaar bleef hangen.  De Ballenkoning is een komisch en uniek boek en is zeker de moeite waard om te lezen. Vandaag de dag is The Ball King een wereldwijd bedrijf met kantoren in Mexico, de Verenigde Staten, Singapore en Duitsland.

Waarom je moet leren van de fouten van anderen.

Avonturen in het bedrijfsleven zijn zelden perfect, en daarom kijken ondernemers voortdurend terug op de ervaringen van hun voorgangers om te voorkomen dat ze hun fouten herhalen. Maar zelfs de meest succesvolle bedrijven en producten kunnen ons iets leren. Als we de tijd nemen om onze bedrijven en producten opnieuw te bekijken met het oog van een buitenstaander, kunnen we onze succespercentages verbeteren. In het bedrijfsleven is er geen betere manier om van fouten te leren dan ze vanuit het perspectief van anderen te bekijken. Hoe meer we dit doen, hoe gemakkelijker het zal worden en hoe succesvoller we zullen worden.

Een hobbelige weg naar succes

De eerste jaren als ondernemer kunnen tot de moeilijkste in de geschiedenis van een bedrijf behoren. Je leert alles over je branche, je concurrentie en je klanten, en als je geluk hebt, heb je misschien een paar klanten aan je zijde. In het geval van de Plastic Football had het bedrijf aanvankelijk moeite om een publiek te vinden. "Het eerste doelwit waren kleine kinderen die volgens ons niet wisten hoe ze moesten voetballen," zegt Oscar Gómez, oprichter en CEO van The Ball King. Het oorspronkelijke product was zacht en niet duurzaam genoeg voor kinderen, dus moest het worden vervangen door een duurzamer product. Tegelijkertijd moest het bedrijf manieren vinden om het product op de markt te brengen voor de grotere populatie volwassenen. Dit was tijdens de overgang van Mexico naar een meer geïndustrialiseerde economie, dus het bedrijf stond voor een aantal unieke uitdagingen.

Takeaways

Succesvolle bedrijven onderzoeken hun concurrenten en hun fouten. Ze bouwen een visie voor de toekomst en ze hebben een winnende cultuur in zich. Deze drie dingen zullen u helpen slagen.

De eerste stap naar succes is het onderzoeken van uw concurrenten en hun fouten. Van daaruit kunt u manieren vinden om die fouten niet te herhalen. Het laatste ingrediënt voor succes is een winnende cultuur.

Succesvolle bedrijven hebben van meet af aan een winnende cultuur. Door uw concurrenten en hun fouten te onderzoeken, kunt u voorkomen dat die fouten zich herhalen. Een winnende cultuur is het laatste ingrediënt voor succes.